247253 logo%20let%20it%20grow%20green rgb 28fc1a large 1494863178

Let it Grow stopt per 1 april 2018

Na twee succesvolle jaren houdt Let it Grow op te bestaan. Team neemt feestelijk afscheid op laatste DemoDay: 22 maart 2018

Amsterdam, 21 maart 2018

Innovatieplatform Let it Grow stopt na twee jaar met het voortzetten van haar activiteiten. Eerder deze maand besloot initiator Royal FloraHolland om per 1 april 2018 niet langer te investeren in Let it Grow. Het bedrijf wil zich volledig kunnen focussen op haar kernactiviteiten als business-to-business dienstverlener. Op 22 maart 2018 sluit Let it Grow haar huidige Incubatie Programma in stijl af met de DemoDay in het Westergastheater in Amsterdam. Het team van Let it Grow neemt tijdens dit laatste event tevens feestelijk afscheid en blikt terug op twee fantastische jaren.

Over Let it Grow

Let it Grow is een ambitieus, internationaal georiënteerd innovatieplatform dat is ontwikkeld vanuit Royal FloraHolland, ‘s werelds grootste bloemen- en plantenveiling. Om aansluiting te vinden bij een veranderende consumentenmarkt, heeft Let it Grow zich als strategisch programma van Royal FloraHolland de afgelopen twee jaar ingezet om de waarde van bloemen en planten te communiceren en innovatie binnen de sector aan te jagen. Belangrijk onderdeel van Let it Grow is het vijf maanden durende Incubatie Programma. Hierin krijgen start-ups, die op innovatieve manieren werken met bloemen en planten, financiële en bedrijfsondersteunende begeleiding in de groei van hun bedrijf.

Let it Grow DemoDay 2018

Om het huidige Incubatie Programma af te sluiten, transformeert het team van Let it Grow het Westergasterrein wederom tot een waanzinnig groene plek waar je inspiratie, kennis en nieuwe contacten opdoet. Op 22 maart 2018 delen de acht deelnemende start-ups en artist-in-residence hun kennis en inzichten opgedaan tijdens de afgelopen vijf maanden en presenteren de ontwikkeling van hun projecten. De negen jonge, talentvolle en creatieve teams, uit vijf verschillende landen, nemen het publiek mee in de ontwikkeling van de sierteeltsector op het gebied van augmented reality, new consumer products, social media en het tegengaan van verspilling in de bloemen- en plantenketen.

“Het team van Let it Grow is ongelooflijk dankbaar voor de support vanuit Royal FloraHolland tot dusver. We hebben fantastisch mooie dingen ontwikkeld en daarmee een waardevolle bijdrage geleverd aan de sector. Uiteraard vinden we het erg jammer dat de nieuwe koers deze impact heeft op Let it Grow. We hopen dat ons hele netwerk zich in blijft zetten voor innovatie in de sector en de wereld laat zien wat bloemen en planten te bieden hebben. Om te vieren wat we op dat gebied hebben bereikt, hoop ik iedereen op 22 maart te zien op onze laatste DemoDay.” – Silke Tijkotte, Founder Let it Grow

Aanmelden DemoDay

Wil je op 22 maart 2018 aanwezig zijn bij de Let it Grow DemoDay? Vraag een ticket aan bij Silke Tijkotte via silke@letitgrow.org

Over Let it Grow

Let it Grow is een ambitieus, internationaal georiënteerd innovatieplatform binnen de bloemen- en plantensector dat is ontwikkeld vanuit Royal FloraHolland, ’s werelds grootste bloemen- en plantenveiling. Het platform vertelt over de betekenis van bloemen en planten en faciliteert en begeleidt ondernemers die met bloemen en/of planten het stadsleven positief beïnvloeden in hun groei.